Асветніцка-адукацыйны сайт пра беларусаў

 ГЕРАДОТАВЫ НЕЎРЫ 

 ЛІЦЬВІНЫ-БЕЛАРУСЫ

ЗНОЙДЗЕНА НАЙСТАРАЖЫТНАЯ АРТ-МАЙСТЭРНЯ З КАМЕННЫМІ ПРЫЛАДАМІ І РЭШТКАМІ ПІГМЕНТАЎ

У ПАР выяўлена найстаражытная палеалітычная майстэрня па вытворчасці фарбаў з рэшткамі прылад і кантэйнерамі для пігментаў, паведамляе Science.

Знаходка паказвае, што Homo sapiens валодалі артыстычнымі навыкамі 100 тысяч гадоў назад - раней, чым меркавалі дагэтуль навукоўцы.

За гэтым месцам ужо замацавалася рэпутацыя арт-студыі каменнага веку: раней у той жа пячоры, але ў пазнейшых (прыблізна 75 тысяч гадоў) пластах М1-М2 быў знойдзены найстаражытнейшы твор мастацтва - кавалак охры з выгравіраваным геаметрычным малюнкам, а таксама касцяныя прылады і каралі з 41 ракавіны дробнага малюска Nassarius kraussianus.

Каменныя і касцяныя артэфакты са слядамі охры, якую карэнныя народы Афрыкі ахвотна выкарыстоўваюць дагэтуль у якасці дэкаратыўнага пігмента пры ўпрыгожванні жылля, адзежы, зброі і ўласна персон, ужо знаходзілі ў сярэднепалеалітычных пластах, аднак іх узрост складаў не больш за 60 тысяч гадоў.

Узрост пяску, у якім выяўлены новыя артэфакты, складае 100 тысяч гадоў: для пэўнасці пласт М3 датавалі адразу трыма спосабамі - оптыка-люмінісцэнтным, тэрмалюмінісцэнтным і радыёметрычным.

Апроч створак ракавін галіётыса (малюска Нaliotis midae, вядомага таксама як марская вушка) з рэшткамі засохлага пігмента ў М3 былі знойдзены кампактна размешчаныя прылады і матэрыялы для вытворчасці фарбаў: уласна кавалкі охры і драўнянага вугля, кавалкі гетыту (разнавіднасці жалезнай руды), гематыт, косці, а таксама ударныя і вастрыльныя камяні і камяні-кавадлы са спецыфічнымі слядамі драпін і сколаў, якія не пакідаюць сумневу ў тым, як менавіта іх выкарыстоўвалі.

" Фарбуючы пігмент атрымлівалі расціраннем папярэдне расколатых кавалкаў охры камянямі кварцыту да стану парашка", - распавядае кіраўнік раскопак у Бломбоcе і адзін з аўтараў артыкула ў Science Крыстофер Хеншылвуд, прафесар Інстытута чалавечай эвалюцыі пры Ўніверсітэце Вітватэрсранда ў Йоганнесбруге.

Далей, як мяркуюць археолагі, парашок охры змешваўся з вуглём, расцёртымі ў парашок кавалачкамі костак, расцёртым гематытам і вадой.

Сумесь закладвалася ў ракавіны, дзе даводзілася да патрэбнай кандыцыі з дапамогай костак, сколатыя канцы якіх таксама афарбаваны охрай.

Ракавіны маглі выкарыстоўвацца і ў якасці кантэйнераў для транспартавання фарбы - яны здабываліся прама тут, на беразе, астатнія матэрыялы здабываліся дзесьці ў наваколлях.

Касцяны парашок, магчыма, меў ролю злучнага рэчыва. Не выключана таксама, што старажытныя людзі ўмелі атрымліваць рознакаляровыя пігменты, выкарыстоўваючы розныя спалучэнні чырвонага гематыту, жоўтага гетыту, вугля, охры і касцянога парашка.

"Выяўленыя намі матэрыялы і прылады сведчаць, што сто тысяч гадоў назад старажытныя людзі валодалі ўжо досыць складанымі і прасунутымі тэхналогіямі. прадугледжваючымі выкарыстанне рознай мінеральнай і арганічнай сыравіны для атрымання патрэбных сумесяў, а таксама такіх нетрывіяльных для сярэдняга палеаліту прылад, як кантэйнеры.

І гэта не кажучы пра развітае мастацкае мысленне, якое прадугледжвае маляванне, дэкараванне і іншыя сімвалічныя практыкі, існаванне якіх ускосна пацвярджаецца гэтымі знаходкамі", - рэзюмуе археолаг.

З сённяшняга дня знаходкі выстаўлены для ўсеагульнага агляду ў найстарым паўднёваафрыканскім Ізыкскім музеі ў Кейптаўне.

Крыніца: http://mysciencestyle.blogspot.com/2011/10/naydena-drevneyshaya-art-masterskaya-s.html

Асветніцка-адукацыйны сайт

Сайт адкрыты грамадскай арганізацыяй "Звяз беларусаў Нямеччыны"

© wawkalaki

Сделать бесплатный сайт с uCoz